Low-carb aneb jak začít život bez sacharidů

Sacharidy patří k základní složce našeho běžného potravinového tria – sacharidy, tuky, bílkoviny. To už možná víte. Napadlo vás ale někdy, že se dá žít život bez jedné z těchto tří složek potravy? V jídle se tyto živiny vyskytují v různém poměru, ve většině pokrmů však bývají zastoupeny všechny.

pečení muffinů

Protože zvýšená konzumace sacharidů může vést k různým zdravotním komplikacím, a především k váhové nerovnováze a spíše k nežádoucím váhový přírůstkům, rozmáhá se mezi lidmi v poslední době orientace na výživu kompletně bez sacharidů. Je to vůbec možné? Tato dieta, nebo řekněme spíše způsob stravování, se označuje jako low-carb, neboli keto dieta.

Celý proces začíná na rapidním snížení příjmů sacharidů, a postupně na jejich optimálním vysazení a kompletním nahrazení právě pomocí tuků. Díky tomu můžeme paradoxně v těle vyvolat úbytek tukové hmoty a tím dojde ke snížení hmotnosti a zeštíhlení postavy. Ač se to zpočátku může zdát nemožné a zdravotně neúnosné, budete překvapeni, jak tento nový styl stravování ovlivní vaši náladu a stav mysli. Protože v sacharidech je obsaženo spoustu cukru, který má zásadní vliv na náladovost a energické vlny, které se nám během dne střídají, snížení jeho konzumace časem povede k větší stabilitě vašich emocí a budete se celý den cítit více vyrovnaní. Nehledě na to, že vaše míry se dostanou do skvělé formy.

vafle s jahodami

Můžete nahradit některá oblíbená sladila nízkokalorickými, například přírodními a samozřejmě se doporučuje zaměnit také mouku. Sladit proto můžete místo obyčejného cukru například stévií nebo agávovým sirupem. Pro případ, že budete mít chuť něco dobrého upéct, doporučujeme sáhnout po špaldové mouce https://www.nakliceno.cz/mouky/spaldova-mouka/. Časem zjistíte, až opadne prvotní rozladěnost z mnoha změn, kterými musíte projít, že tento styl stravování je opravdu lehčí, efektivní a že si na všechna omezení snadno zvyknete.